تبلیغات
دوربین کانن - مطالب مهر 1396
دوربین کانن
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
Image result for Camera resolution

اگر یک عکس واضح نباشد این احساس به بیننده دست میدهد که عکس خراب شده‌است. مگر اینکه مقصود عکاس نمایش حرکت یک سوژه یا تخیلی و مفهومی بودن آن باشد. بحث درباره‌ی عکس با واضح بودن آن شروع می‌شود. معایب و اشکالات عکاسی مانند، رنگِ نامناسب، کادربندی غلط، پرسپکتیو زشت همه و همه در یک عکس واضح مورد دقت و بحث قرار میگیرد. در زبان خارجی بجای واضح لغت تیز (مانند چاقوی تیز و بُرنده) بکار میرود مقصود این است که برق تیزی یا وضوح باید چشم ما را باز کند.

Image result for Camera resolution

عکس‌های معروف آنسل آدامز از طبیعت یا پرتره‌های یوسف کارش. با بُرَنده یا واضح بودن خود سال‌هاست چشم و روح ما را جذب کرده‌است. بعد از وضوح، پرسپکتیو و نسبت اجزاء عکس با یکدیگر و هم چنین رابطه جذابیت و انتخاب رنگ سوژه‌های عکاسی شده و سلیقه عکاس در کادربندی آن سرنوشت جذابیت شدید یا معمولی بودن و دست آخر زشت و بی‌ارزش بودن آن را رقم خواهد زد. مقدار ضروری وضوح هر عکس در رابطه با رعایت بقیه ضروریاتی که توضیح دادم اهمیت پیدا میکند. نقش و اهمیت نور و رنگ با واضح بودن شروع می‌شود تقریباً در تمام مقالات و دروس عکاسی از هر دیدگاه و سلیقه‌ای که نگاه کنیم مجبوریم درباره نور آن هم بحث کنیم.


Image result for Camera resolution

البته در عکسبرداری‌هائی که کنترل نور، تنوع و مقدار آن در اختیار عکاس باشد هر چند کار آسان‌تر خواهد شد ولی اشکال در این است که با وجود این شانس که نصیب ما در لحظه عکاسی شده اگر متاسفانه عکس هنوز ضعف تکنیکی یا هنری داشته باشد، در دنیای وسیع و رقابتی امروز این عکس شانس چندانی ندارد در عکاسی لحظه چه ژورنالیستی و حوادث و یا در طبیعت مانند رعد و برق و پرندگان و وحوش و غیره باشد عکس ما هنوز شانس دفاع و پُزدادن دارد. در هر نوع عکاسی بهتر است گوشه چشمی به نور داشته باشیم و از این وسیله در خدمت سوژه مورد نظرمان استفاده کنیم باید نور را در هر نوع عکسی بیاموزیم ببینیم و بکار ببریم.


Image result for Camera resolution

بعضی عکاسان وسواس زیاده از حد درباره نور را غیر ضروری و تا حدی بیمارگونه می‌دانند عده‌ای هم آن را دلیل ضعف در خلاقیت و سلیقه هنری می‌شناسند. نسل‌های جوان و امروزی عکاسی هم آن را کهنه و از مُد افتاده می‌نامند و معتقدند در عکاسی دیجیتال لازم و اجباری نیست. با وجود این، محض اطمینان هم که شده چند سوژه‌ی متنوع عکاسی را با رعایت داستان نور مناسب و وسواسی و هم چنین معمولی عکاسی کنید تا بتوانید واقعیت نقش نور را در عکاسی مقایسه کنید. مثلاً یک دشت با سبزه و سنگ در فضای جلو و درخت و کوه درفضای دور را با زوایای تابش مختلف در ساعات مختلف عکاسی کنید. نقش نور در نمایش برجستگی حجم‌های سنگ‌های جلو و سایه‌های بزرگ صحنه پشت را در عکس‌ها تماشا کنید آنوقت نقش نور در خلق تصویر بهتر روشن میشود.


Image result for Camera resolution

یا در کوهستان پوشیده از برف در نور شدید خورشید یکبار با محاسبه نور کمتر و یکبار با نور زیادتر عکاسی کنید (چه آنالوگ چه دیجیتال) با دقت در مقایسه این دو عکس نقش نور را در غیب شدن اجزاء در قسمت‌های سفید تصویر و یا بر عکس نمایش برجسته‌ی آن اجزاء را ببینید. با دو سه واحدِ نوری کم و زیاد کردن نــــور، دو تصویر کاملاً متفاوت خواهید داشت. نقش نور و نوع آن در عکاسی استودیوئی و یا معماری داخلی غیر قابل تصور است. اگر برای اصلاح رنگ و کنتراست نور از فیلتر هم استفاده کنیم مسلماً عکس‌های‌مان از نظر تکنیکی تغییر خواهد کرد.


Related image

در ضمن از بین رفتن اشکالات نور و رنگ در خلاقیت و کشف تصاویر بهتر مؤثر است و سرعت عمل در تنوع و درک تصویری ما را بالا خواهد برد.

عکاسان کهنه کار طبیعت نـــور را به قلم مو و جعبه رنگ نقاش‌ها تشبیه کرده‌اند که هر چه نور را بهتر بشناسیم تابلوهای‌مان زیباتر خواهد شد.

انتخاب کادر تصویری، نمایش سوژه‌ٔ اصلی در تصویر کادره شده سهم اشغال سوژه‌ها در کادر بسته‌شده توسط دوربین، کم و یا زیاد کردن سوژه‌های درجه دو و سه در خدمت به سوژه‌ی اصلی، اینها اشکالات و دردسرهای قبل از شروع به عکسبرداری است. بر مبنای تجربه و امکانات تکنیکی این برنامه مقدماتی به مرور سریع‌تر و زیباتر انجام خواهد گرفت. تصمیم در انتخاب لنز مناسب برای کادر بسته شده، استفاده از فیلتر در صورت ضرورت زیباتر کردن تصویر، انتخاب ارتفاع دوربین و زاویهٔ عکسبرداری همه و همه به خلاقیت تصویری و سلیقه ما مربوط میشود. از این لحظه به بعد سرنوشت عکس و کادر انتخاب شده ما به زاویه تابش، شدت و نوع نور مربوط میشود. اگر مانند رفع یکایک مشکلاتی که اشاره کردم نور هم قابل کنترل باشد، حتماً عکس ما بدون عیب و اشکال خواهد بود. معمولاً در عکسبرداری‌های داخلی و استودیوئی، کنترل نور مشکل ساز نیست ولی در هوای آزاد و فصول مختلف در ساعات متفاوت روز اگر بین ابتکارات و سلیقه و خلاقیت تصویرسازی ما و نور، هارمونی وجود نداشته باشد، مسلماً از نتیجه کار خودمان صد در صد راضی نخواهیم بود به همین دلیل بهتر است قبل از هر تصمیم  و ابتکاری وضعیت نور اجباری موجود را  شناسائی کنیم و آنوقت بر مبنای تجربه و سلیقه خودمان بین این نور و تصمیمات تصویر‌سازی خود، رابطه مناسب و معقولی بوجود بیاوریم. از انتخاب زمان عکاسی بخاطر زاویه‌ی تابش خورشید تا ابتکار در وارد کردن شاخ و برگ و سنگ و کلوخ و آب و قطره و انعکاس یا پرنده و چرنده تمام و تمام بعد از شناخت نور در تصویر انتخابی ما انجام پذیر است تا بالاخره به یک عکس صحیح و جذاب دست پیدا کنیم. شاید در شروع کار مشکلات ذکر شده ترسناک به نظر بیاید ولی در عمل تجربه نشان داده عکاسان علاقمند و مبتکر مخصوصاً آنهائیکه اصولاً طبیعت و اجزاء آن را دوست دارند و با آن مانوس هستند، بسرعتی باور نکردنی مراحل فوق را تنطیم و مرتب کرده، تصویر خلاقه خود را ثبت میکنند.


Image result for gastrointestinal symptoms







نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
یکشنبه 30 مهر 1396
Image result for Focus on the camera

انباشت فوکوس تکنیکی برای افزایش عمق میدان در یک عکس است و به کمک پردازش و ویرایش عکس به دست می‌آید. بهترین نتیجه در انباشت فوکوس وقتی به دست می‌آید که لنزهای بلند داشته باشید یعنی لنزهای ماکرو. درباره این مفهوم و ابزارهای مورد نیاز در ادامه مطلب توضیحات بیشتری داده‌ایم، با ما همراه شوید.

Related image

عمق میدان (DOF) یا عمق میدان وضوح، مقداری از تصویر شماست که در فوکوس قرار دارد. یعنی از میدان دید لنز تا این عمق تصاویر بصورت کاملا واضح ثبت می‌شوند. عمق میدان زیاد یعنی بیشتر تصویر شما در منطقه فوکوس قرار دارد بدون توجه به این که سوژه در نزدیکی دوربین واقع شده و یا در فاصله دورتری نسبت به آن قرار دارد.

سه فاکتور اساسی وجود دارند که بر عمق میدان که می‌تواند به تولیدبوکه منتهی شود، اثر می‌گذارند:

Related image

۱. فاصله کانونی:

به خصوص در لنزهای ماکرو، هر چه فاصله کانونی بیشتر باشد توانایی زوم کردن لنز بیشتر است. هرچه طول لنز بیشتر باشد عمق میدان کمتری می‌توانید به دست آورید.

۲. فاصله از سوژه:

هرچه به سوژه نزدیکتر باشید، عمق میدان کمتری خواهید داشت و این مورد نیز در مورد لنزهای ماکرو به خوبی صادق است.

۳. تنظیمات دریچه دیافراگم:

هرچه دریچه دریافراگم را بازتر کنید (عدد کوچکتری انتخاب کنید)، عمق میدان کمتری خواهید داشت.

Image result for Focusing in camera shooting photography

اما انباشت فوکوس دقیقا به چه معناست؟

یک تعریف ساده این است که چندین عکس از یک سوژه بگیرید و برای یک هر نقطه فوکوس مجزایی در نظر بگیرید؛ سپس با کمک نرم‌افزاری مانند فوتوشاپ این عکس‌ها را با یکدیگر تراز کنید و یک عکس نهایی و با فوکوس کامل به دست آورید. انباشت فوکوس تکنیک ساده است که هر کسی می‌تواند برای عکس‌هایش به کار ببرد. برای به دست آوردن ترکیب‌بندی، نور، زاویه، فوکوس و تصویر مورد نظر لازم است زمانی را صرف کنید. نباید زود خسته شوید یا انتظار داشته باشید با یک عکس نتیجه مطلوب به دست آید.حالا چطور باید عکسی با انباشت فوکوس ثبت کنیم؟ برای این منظور باید از سوژه، بدون دست زدن به ترکیب‌بندی تصویر، چندین عکس با نقطه فوکوس‌های متفاوت ثبت کنیم. نمونه‌های زیر را ببینید. در هر عکس، بدون آنکه سوژه یا دوربین جابجا شوند، محل نقطه فوکوس تغییر کرده است.

Image result for Focusing in camera shooting photography

یک فایل با تمام لایه‌های عکس‌های ثبت شده به وجود بیاورید. دقت کنید که عکس‌ها باید به ترتیب باشند و نباید ترتیب فوکوس آنها جابجا شود. همه لایه‌ها را انتخاب کنید و سپس به Edit > Auto align layers بروید.پس از آنکه لایه‌ها تراز (Align) شدند به Edit>Auto blend layers بروید تا لایه‌ها با هم مخلوط شوند.. به نرم‌افزار زمان دهید تا عکس‌ها را با هم مخلوط کرده و تصویر نهایی را به دست دهد.

Image result for Gastroenterology specialist






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
یکشنبه 30 مهر 1396
Image result for Long Exposure Noise Reduction
برای پاک کردن نویز دیجیتال و پیکسل‌های داغ در عکس‌هایی با نوردهی خیلی طولانی

۱- باز کردن عکس و ویرایش در لایت‌روم: پس از هر نوبت عکاسی، من عکس‌هایم را وارد نرم افزار Adobe Lightroom می‌کنم و بعد تمام کارهای ویرایشی از جمله تنظیم نوردهی، سطوح سیاه و سفید، وضوح، منحنی‌ها و غیره را در آن انجام می‌دهم. 

  در این فرایند پس‌پردازش، من نویز رنگی و تابشی را در ماژول Develop> Detail لایت‌روم حذف می‌کنم. برای پاک کردن نویز کروماتیک (رنگی) معمولا تنظیم Color را کاملا تا ۱۰۰ افزایش می‌دهم که باعث می‌شود فقط غبار و نویزهای تک‌رنگ باقی بمانند. (عکس‌ها را در پایین ببینید.)
Image result for Long Exposure Noise Reduction

۲- عکس را در فتوشاپ باز کنید: در لایت‌روم من روی عکس، راست کلیک می‌کنم و Edit In> Photoshop را انتخاب می‌کنم. این دستور، فایل من را با تمام ویرایش‌هایی که تا الان در لایت‌روم رویش انجام داده‌ام در فتوشاپ باز می‌کند. 

۳- لایه Background را کپی کنید: وقتی عکسم در فتوشاپ باز شود، یک لایه تکی با عنوان Background ظاهر می‌شود. من این لایه را کپی می‌کنم که به طور پیش‌فرض Background copy نام می‌گیرد.
Image result for Dust & Scratches

۴- فیلتر Dust & Scratches: سپس به همین لایه Background copy (لایه بالایی) Filters> Noise> Dust & Scratches را اعمال می‌کنم. کادری باز می‌شود که می‌توانید در آن مشخص کنید فیلتری که دارید اعمال می‌کنید چه شدتی داشته باشد، شدت کم یا زیاد. این فیل‌تر با تار کردن عکس نویز را از بین می‌برد. حالت ایده‌آل این است که Radius را تا حد امکان پایین و Threshold را تا حد امکان بالا نگه دارید. وقتی این کار را انجام دهید، عکس شما کاملا تار و به درد نخور به نظر می‌رسد. 
Image result for ‫گاستروانتریت‬‎
۵. استفاده از حالت ترکیب Darken: در لایه Background copy، که پیش‌تر فیلتر Dust & Scratches به آن اعمال شد، من حالت ترکیب یا Blending Mode را به Darken تغییر می‌دهم. این کار به طور معجزه آسایی اجزای شارپ‌تر و روشن‌تر لایه زیرین را نمایان می‌کند و در عین حال اجزای تیره‌تر بدون نویز لایه بالایی را نگه می‌دارد. بعد از این کار، آخرین نشانه‌های نویز دیجیتال نیز از بین می‌رود. 

حالا عکس نهایی را ببینید. برای مشاهده یک مثال آشکار از این فرایند، در زیر دو کراپ ۱۰۰درصد بنایی را می‌بینید که با ۹۱ دقیقه نوردهی با دوربین Canon 5D Mark II گرفته شده است.
Image result for Dust & Scratches

 



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
یکشنبه 30 مهر 1396
Image result for Increase the contrast of digital photography
پس از استفاده از کنترل  برای تنظیم نقاط سیاه وسفید، ممکن است هنوز کنتراست تصویر به حد مورد نیاز شما نرسیده باشد. چرا که همانگونه که متوجه شدید برای افزایش کنتراست با این روش، محدودیتهایی وجود دارد.در این موارد باید از کنترل Curve استفاده نماییم. با تنظیم Curve می‌توان کنتراست تصویر را بدون قربانی کردن جزئیات مناطق تیره و روشن، بهبود داد. بر خلاف Level که تنها امکان تنظیم نقاط سفید و نقاط سیاه وجود داشت، در این روش میتوان دامنه وسیعی از تون تصویر را کنترل نمود.
برای استفاده از Curve نیز بهتر است از یک لایه تنظیمی استفاده کنید:
Layer > New Adjustment Layer > Curve
برای بهبود کنتراست باید منحنی را کمی به شکل S درآوریم برای اینکار دو نقطه لنگر روی منحنی ایجاد می‌کنیم: در حدود %20 بالا و 20% پایین منحنی کلیک کنید تا دو نقطه لنگر ایجاد شود. حالا نقطه بالایی را کمی به چپ و نقطه پایین را کمی به راست بکشید و در حین اینکار به تصویر نیز دقت نمایید و تغییرات را مشاهده نمایید.
Related image

Related image
اگر بخواهید نقطه لنگر را تغییر دهید، دکمه CTRL را بگیرید و روی نقطه قبلی کلیک کنید تا حذف شود و سپس یک نقطه جدید ایجاد کنید.
برای دقت بیشتر میتوانید خطوط راهنمای پس زمینه Curve را بیشتر کنید. برای اینکار دکمه ALT را بگیرید و روی پس زمینهCurve کلیک کنید.
با روش S-Curve در حقیقت محدوده دینامیکی (dynamic Range) در نواحی روشن و تاریک تصویر را فشرده می‌کنیم تا محدوده میانی تصویر وسعت بیشتری پیدا کند چرا که چشم انسان به این محدوده میانی فوق‌العاده حساس است. به بیان دیگر با توجه به محدودیتی که در Dynamic Range وجود دارد ما میزان محدوده میانی را کمی وسیعتر کرده ایم تا تصویر از لحاظ کنتراست بهتر به نظر برسد.
عیب این روش در موارد عکسهایی است که خودشان دارای محدوده میانی وسیعی هستند و با روش فوق امکان حذف جزئیات در مناطق تیره و روشن تصویر وجود دارد.برای این دسته از عکسها روش چهارم بسیار مفید است.
Related image

نتیجه این روش نیز بسیار خیره کننده است. شما می‌توانید مقادیر Radius و Threshold را بازهم به میل خود و برای تصاویر مختلف‌تان تغییر دهید تا به بهترین میزان ممکن دست یابید.
به این روش Local Contrast Enhancement می‌گویند.

وقتی انسان به منظره‌ای که دارای محدوده دینامیکی وسیعی از لحاظ روشنایی است، می‌نگرد، جهت چشم انسان مرتبا از یک ناحیه به ناحیه دیگر تغییر می‌کند. چشم به طور همزمان، خود را با روشنایی های مختلف تطابق می‌دهد و اطلاعات مربوط به هر ناحیه به مغز ارسال می‌شود. حال، مغز با یکسری تصاویر مجزا روبرو است که با نورسنجی! های مختلف تهیه شده است. در این مرحله مغز انسان این اطلاعات مختلف را با هم ترکیب کرده و در نهایت یک منظره کامل بدون هیچ گونه حذف جزئیات و بدون هیچ گونه پله پله شدن روشنایی(با وجود نورسنجیهای مختلف مردمک چشم) تحویل می‌دهد.

Image result for Increase the contrast of digital photography




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
شنبه 29 مهر 1396

Image result for Photography Pictorialism

پیکتوریالیسم ، یک جنبش عکاسی در میانه های قرن نوزدهم در اروپا و ایالات متحده بود که نقش به سزایی در مقبولاندن عکاسی به عنوان یک شاخه از هنر داشت. این جنبش توانست بحث ماهیت زیباشناختی عکاسی را توسعه داده و به تأمل در باب ارتباط آن با دنیای مدرن کمک کند چشم انداز تصویرگرایی در اواخر دهه ۱۸۶۰ متولد شد و در  اول قرن بیستم تحت تاثیر قرار گرفت. و در این سبک دوربین را به عنوان ابزاری که مانند قلم و قلم، می توان برای ایجاد یک بیانیه هنری مورد استفاده قرار داد. بنابراین عکس ها می توانند ارزش زیبایی شناختی داشته باشند و با بیان جهان هنر بیان شوند.

پیکتوریالیسم، یک رویکرد به عکاسی است که بر زیبایی موضوع، تونالیت و ترکیب،نسبت به
واقعیت تاکید دارد. در ابتدا عکاسی برای اسناد ساختمانها، آثار تاریخی یا چشم انداز استفاده شد. بعدا متوجه
شدیم که حداکثر استفاده از آن در تصویربرداری است. این منجر به ایجاد تعدادی استودیو متخصص برای
عکاسی پرتره شد. در ابتدا، ترس از این بود که عکاسی نقاشی را به عنوان یک رسانه جایگزین کند.

رابطه بین  مبهم بود. نقاشان از عکاسی برای گرفتن زاویه و دیدگاه خاصی با دوربین استفاده

کردند. با این حال، عکاسانی که از دوربین به عنوان یک رسانه به طور خاص استفاده می کنند، تصویرگر شدند.
آنها با استفاده از دوربین در ایجاد تصاویر، که یا احساساتی و یا تمثیلی بوداستفاده کردند. و کم کم عکس طرفدار بیشتری در مقابل نقاشی پیدا کرد. و عکس هایی خلق شد که به زیبایی یک منظره نقاشی شده در مخاطب تاثیر میگذاشت.

Image result for PhotographyPictorial adjustment of the camera

در قرن بیستم، عکاسی در دست چند عکاس حساس به عنوان یک رسانه هنری به خودی خود به رسمیت
شناخته شد.برخی از نام های معروف کلارنس ه، سفید، یوجین اوجت، لوئیس وین هین و همچنین آلفرد استگلیتز،
ادوارد وستون و انسل آدامز بودند. با این حال، عکاسان قرن نوزدهم مانند رجایی دین دایال قبلا از دوربین به عنوان وسیله ای برای عکاسی هنری استفاده کرده اند و معابد، خطوط راه آهن و مناظر مختلف را که بعدها به عنوان آثار
هنری شناخته می شدند، عکاسی می کنند.

Image result for Gastroenterologist P


    Image result for Photography Pictorialism



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
شنبه 29 مهر 1396


( کل صفحات : 6 )    1   2   3   4   5   6   


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی