دوربین کانن
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
Related imageImage result for Autofocus Inactive Photo

اتوفوکوس غیر فعال

در سیستم اتوفوکوس غیر فعال دیگر از موج صوتی( اولتراسونیک) و اشعه نوری خبری نیست بلکه پردازنده داخلی دوربین دست به کار میشود در بیشتر دوربین های SLR و اتوماتیک امروزه مشاهده می شود و فاصله جسم تا دوربین را با تحلیل کامپیوتری تصویری به وسیله الگوریتم های محاسبه اجزا تصویر که از طریق سنسور دوربین دریافت می‌کند (سنسور مورد استفاده در این سیستم CCD است) مقادیر شدت نور در هر پیکسل را مورد بررسی قرار می‌دهد. دوربین منظره واقع در کادر را در نظر می‌گیرد و با عقب و جلو بردن لنز، بهترین فوکوس ممکن را جستجو می‌کند.


Related image

ریز پردازنده دوربین به پیسکلهای روی نوار سنسور نگاه میکند و تفاوت شدت نور در سلولهای همجوار را اندازه می‌گیرد. اگر منظره خارج از فوکوس باشد، پیسکلهای مجاور دارای شدت نورهای مشابه هم می‌باشند. ریزپردازنده لنز را حرکت می‌دهد و دوباره پیکسلهای سنسور را بررسی میکند و می‌بیند که آیا اختلاف بین شدت نور پیکسلهای مجاور بیشتر شده (رو به فوکوس) یا کمتر شده است. سپس ریزپردازنده به جستجوی نقطه‌ای می‌پردازند که بیشترین اختلاف شدت بین پیکسلهای مجاور وجود داشته باشد، این نقطه، بهترین موقعیت فوکوس است. 

 Image result for Inactive autofocus


در سیستم غیر فعال فوکوس باید نور و کنتراست در تصویر وجود داشته باشد تا بتواند وظیفه خود را بخوبی انجام دهد. در تصویر باید جزئیاتی موجود باشد تا کنتراست کافی ایجاد نماید. اگر بخواهید از یک دیوار خالی یا یک جسم بزرگ با رنگ یکنواخت عکس بگیرید، دوربین نمی‌تواند پیکسلهای مجاور را مقایسه نماید و بنابر این در فوکوس دچار مشکل می‌شود همچنین همانند سیستم های فعال مادون قرمز یا اولتراسونیک، محدودیتی برای فاصله جسم تا دوربین وجود ندارد. ضمنا سیستم فوکوس غیر فعال، براحتی از میان یک پنجره نیز فوکوس را براحتی انجام میدهد، چون آن هم، همانطور که شما می‌بینید، تصویر را می‌بیند. معمولا نسبت به جزئیات در راستای عمودی واکنش نشان می‌دهند (یعنی سنسورهای فوکوس معمولا افقی قرار گرفته‌اند). وقتی دوربین را بصورت افقی نگاه داشته‌اید، سیستم فوکوس غیر فعال برای فوکوس روی یک کشتی واقع در افق مشکل دارد، ولی براحتی روی یک میله پرچم فوکوس می‌کند. اگر دوربین را در وضعیت افقی معمولی نگاه داشته‌اید، سعی نمایید روی لبه‌های عمودی اشیاء فوکوس نمایید. برعکس در صورتی که دوربین را در وضعیت عمودی نگاه داشته‌اید، بهتر است روی جزئیات افقی فوکوس نمایید.

در طراحی دوربین‌های جدیدتر و گرانقیمت‌تر سعی شده که از ترکیبی از سنسورهای افقی و عمودی برای حل این مشکل استفاده شود. اما هنوز جلوگیری از سردرگمی دوربین بر اثر فوکوس روی اجسام با رنگ یکنواخت بر عهده عکاس است.

 Related image

روش فوکوس بدین صورت است که  در اکثر دوربینها هنگامی که دکمه شاتر را تا نیمه فشار داده و نگه داریم اگر کلید اتوفکوس روی بدنه لنز در حالت فعال باشد، فوکوس اتوماتیک عمل میکند و در این صورت اگر این عمل با موفقیت انجام شود ، بوقی خاص (که بستگی به نوع دوربین دارد ) یا یک چراغ در داخل نمایاب مشخص و روشن میشود . حال باید بدون اینکه دکمه شاتر را رها کنیم ، آنرا تا آخر فشار دهیم تا شاتر فعال شده و دوربین در حالیکه فوکوس شده عکس بگیرد.

 Related image

دوربینها خانگی و فشرده کوچک در نقطه مرکزی صفحه فوکوس اتوماتیک انجام میدهند که به آن حالت مرکزی گفته میشود . در این حالت باید جسمی که میخواهیم روی آن فوکوس شود در وسط کادر قرار بگیرد در غیر اینصورت خطای فکوس رخ میدهد اما در دوربینهای حرفه ای میتوانند AF را در 3 ، 5 ، 9 یا حتی در دوربین های گران قیمتر 64 نقطه ای انجام دهند این به دین معنی است که سوژه هر کجای کادر که باشد به راحتی روی ان فکوس میکند.همچنین شما میتوانید نقطه های AF را از طریق منو تنظیمات دوربین فعال یا غیر فعال نمایید به صورتی که نقطه های سمت چپ را فعال و راست را غیر فعال کنیم در این صورت سیستم فکوس اتوماتیک فقط روی سوژه های سمت چپ فکوس میکند . حتی در برخی دوربینها به کاربر اجازه فعال یا غیر فعال کردن تک تک نقطه ها را میدهید. نقطه مورد نظر را خود انتخاب کند .


Image result for Autofocus Inactive Photo

در برخی از دوربین های حرفه ای فوکوس در حالت اتوماتیک داری گزینه هایی است شامل :

Continues Servo  یا Al Servo  – این گزینه به لنز این قابلیت را میدهد که همواره سوژ های متحرک در کادر را تعقیب و روی انها فکوس کند که همواره سوژه در حالت وضوح کامل باشد این گزینه برای عکاسی از سوژه های متحرک نظیر سوژه های ورزشی ، حیات وحش ، مسابقات اتومبیل رانی و … مناسب است

 Image result for Autofocus Inactive Photo

Focus Bracketing  – با انتخاب این گزینه با فشار دکمه شاتر سه تصویر ثبت میشود یکی با فوکوس تنظیم شده یکی فکوس پشت سوژه و یکی فکوس جلو سوژه در این حالت عکاس سه فکوس از یک صحنه را دارد و میتواند مناسب ترین ان تصویر را انتخاب کند


Image result for Autofocus Inactive Photo

Single Servo یا  One Shot – حالتی از فوکوس است که شما به ازای هر بار نگه داشتن و فشردن شاتر تنها یک بار روی سوژه فکوس میکند این گزینه بهترین گزینه برای سوژه های ثابت است و باعث میشود باطری دوربین دیرتر تخلیه شود در این حالت اگر سوژه تکان بخورد دوربین بطور خودکار فوکوس مجدد انجام نمی دهد و شما مجبورید شاتر را رها کرده و دوباره تا نیمه فشار دهید که عملیات فوکوس مجدداً انجام شود.

 Related imageImage result for Gastroenterology specialist

Dynamic Area AF   یا AI Focus    – این گزینه چیزی بین دو حالت Al Servo  و  One Shot  است زمانیکه شما شاتر را تا نیمه فشار می دهید ، فوکوس بطور خودکار روی شی مورد نظر انجام می شود و ثابت می ماند. این حالت تا زمانیکه که شی حرکت نکند و یا شما فاصله تان را تغییر ندهید ثابت مانده و به محض جابجایی یا حرکت ،  سیستم فوکوس مجدداً فعال شده و تنظیم مجدد انجام می دهد و دیگر نیازی به رها کردن و دوباره گرفتن شاتر نیست

Related image



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
سه شنبه 28 شهریور 1396


Image result for Set the camera lens to take pictures

لنز (به انگلیسی: Lens) استوانه‌ای حاوی مجموعه‌ای از عدسیها است که نور را از خود عبور داده و به درون دوربین هدایت می‌کند و باعث می‌شود که تصویر به صورت واضح بر روی فیلم عکاسی یا گیرنده تصویر منعکس شود کیفیت عکس، بیش‌تر به لنز بستگی دارد تا دوربین. لنز دوربین‌های کامپکت قابل تعویض نیستند، همچنین لنز برخی دوربین‌های ارزان‌قیمت را نیز نمی‌توان جدا کرد، اما لنز دوربین‌های تک‌لنزی بازتابی (SLR) و بعضی دوربین‌های تک لنزی غیر بازتابی (سری کانتاکس) و دو لنزی غیر بازتابی (سری مامیا) قابل تعویض‌اند؛ عکاسان حرفه‌ای معمولاً چندین لنز با فواصل کانونی متفاوت، که بسته به شرایط موضوع بر روی دوربین نصب می‌شود، استفاده می‌کنند. در دوربین‌ دیجیتال با هربار عوض کردن لنز، مقداری غبار وارد بدنهٔ دوربین می‌شود و روی سنسور می‌نشیند. این مسئله در درازمدت کیفیت تصاویر را کاهش می‌دهد، بنابراین در تعویض لنز باید احتیاط کرد. همچنین هر لنزی را نمی‌توان به هر دوربینی وصل کرد، زیرا پایه‌های کنترلی لنز که برای برقراری ارتباط با سیستم الکترونیکی دوربین بکار می‌روند و همچنین محل اتصال فیزیکی لنز با دوربین، در دوربین‌ها و مدل‌های مختلف تفاوت دارند.


Related image

قدرت و کیفیت لنزها به عوامل گوناگونی بستگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها فاصله کانونی و عدد دیافراگم است. فاصله کانونی برحسب میلی‌متر است و معرف زاویه دید لنز است. هرچه فاصله کانونی لنز کمتر باشد، لنز زاویه دید بازتری دارد و به اصطلاح، لنزی وایدتر است و هرچقدر فاصله کانونی بیش‌تر باشد زاویه دید کوتاه‌تر خواهد بود.[۴] برخی از لنزها فاصله کانونی ثابتی دارند و برخی دیگر متغیرند، لنزهایی که فاصله کانونی متغیر دارند انعطاف‌پذیری بیش‌تری دارند و عکاس راحت‌تر می‌تواند کادربندی کند. در مقابل لنزهای با فاصله کانونی ثابت، کیفیت بالاتری دارند.


Image result for Set the camera lens

در دوربین‌های تک‌لنزی بازتابی فیلمی (دوربین‌های ۳۵ میلی‌متری) به دلیل آنکه اندازهٔ فیلم عکاسی ثابت است، رابطهٔ بین فاصله کانونی و زاویه دید لنزها نیز مشخص است. ولی در دوربین‌های دیجیتال با توجه به اینکه ابعاد سنسور، زاویه دید لنز را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هر نوع دوربین ابعاد سنسور ویژهٔ خود را دارد، زاویه دید یک لنز براساس اینکه این لنز روی چه دوربینی با چه ابعاد سنسوری بسته باشد، می‌تواند تغییر کند

Related image





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
یکشنبه 26 شهریور 1396
Image result for Conflict composition in photography

 ترکیب بندی فراتر از آن چه در نوشته های مربوط به عکاسی مرسوم است، سزاوار توجه است؛ زیرا چگونگی سازماندهی یک تصویر زیربنای چگونگی تأثیر آن بر بیننده است. همچنین تصمیمات متفاوتی که باید در ترکیب بندی اتخاذ شود از انتخاب نقطۀ دید تا انتخاب زاویۀ دوربین و ریتم عکس را در بر می گیرد آن چنان که اجزای تشکیل دهنده تصویر به شکلی منظم در یک قاب کنار هم قرار گیرند. در این بین به غیر از قوانین اولیه و بنیادین ترکیب بندی شیوۀ خاص برای ترکیب بندی یک صحنه وجود ندارد و چنان چه مو به مو قوانین را اجرا کنید،


Image result for Gastrointestinal specialty photography composition

نتیجه عکس خوبی گرفته می شود، اما نباید فراموش کرد که هنگام ترکیب بندی تکنیک ها و روش هایی وجود دارد که تأثیر عکس را بر بیننده افزایش می دهد. این روش ها همان قدر که هر کسی معقولانه آن ها را هنگام ترکیب بندی به کار می برد، اماباید توجه داشت که نمی توان آن ها را به عنوان یک قانون به کار برد، زیرا نتیجه تصاویری کلیشه ای و خسته کننده خواهد بود. بنابراین من باید نکاتی دربارۀ ترکیب بندی را با احتیاط بیان کنم، و شما هم با احتیاط آن ها را بپذیرد.آن چه در این فصل به آن اشاره می شود، در واقع همۀ اصولی است که در گذشته به آن ها عمل می شده، و به ما کمک می کند تا عکسی خاص بگیریم. فقط همین و بس.


Image result for Conflict composition in photography

اولین و مهم ترین نکته در ترکیب بندی درک کنتراست (Contrast) موجود در تمام صحنه ها است. در یک کلام، تصویرگری و نیز عکاسی همه در معنا رجع به کنتراست است، کنتراست در رنگ ها، کنتراست در موضوع، کنتراست در چیدمان و کنتراست در اندازه.«یافتن و کنار هم گذاشتن اشکال گوناگون تضاد همیشه یکی از موضوعات جالب بوده، زیرا بدین ترتیب دانشجویان در می یابند که دنیای کاملاًتازه ای به روی آن ها گشوده شده است».

روش او بدین ترتیب بود که اول تضاد را با حواس خود تجربه و سپس آن ها را درک کنید، و در نهایت تصویر آن حسرا مجسم و خلق کنید. این فرمول امروزه نیز در ترکیب بندی عکاسی همان سان که آن زمان به وسیلۀ دانشجویان رشتۀ هنر به کار گرفته می شد کارآیی دارد.

Image result for Conflict composition in photography



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
چهارشنبه 22 شهریور 1396
Image result for 10 Macro Camera Rules Camera Setup

عکاسی ماکرو یکی از انواع تکنیک های رایج عکاسی در جهان است که وجود این امکان به خاطر وسایل عکاسی بسیار خوبی است که روز به روز رد حال پیشرفت و ارتقا هستند. 30 سال قبل عکاسی ماکرو چیزی نبود که هر کسی قادر به انجام آن باشد نه به این دلیل که تکنیک ها و ترفندهای خاص زیادی داشت. اما خوشبختانه امروزه تعدا آن قابل توجه است.اگر نمی دانید عکاسی ماکرو چیست، اجازه دهید آن را به عنوان تمرکز نزدیک یا کلوز آپی از یک سوژه که با استفاده از لنزهای با کیفیت و قدرتمند گرفته می شود تعریف کنیم. لنزی که نیاز دارید باید بتواند در مقیاس 1:1 متمرکز شود، در غیر این صورت عکس ماکرو تاثیری نخواهد داشت. یک دوربین 35 میلی متری دارای یک فضای 24x36 میلی متری در فیلم است، بنابراین تمرکز یا فوکوس باید روی سوژه یا شئی باشد که یا این نوع صفحه هماهنگی دارد.

Related image
عکاسی ماکرو به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد چون آسان تر می توان روی جزییات کوچک عماصر متمرکز شد. در دنیا واقعی اگر کاملا به این جزییات نزدیک نشوید نمی توانید آنها را ببینید، اما با به تصویر کشیدن آن ممکن است ساعت ها بدون خستگی به تماشای آن بنشینید. عکاسی ماکرو بسیار جذاب و هیجان انگیز است، هر چند هنوز هم هر کسی نمی تواند این نوع عکاسی را انجام دهد. قسمت خوب عکاسی ماکرو این است که شما می توانید روی هر چیزی تا حد قابل توجهی تمرکز کنید. به یاد داشته باشید که تنها طبیعت سوژه عکاسی ماکرو نیست- به خلاقیت خود اجازه دهید در این مورد تصمیم بگیرد، چون در حقیقت هیچ محدودیتی وجود ندارد.
Image result for 10 Macro Photography Act
بهترین گزینه برای عکاسی ماکرو دوربین دیجیتال SLR است. اگر شما دارای دوربینی با لنز قابل تعویض هستید، این حتی بهتر هم هست، چون شما می توانید روی همان سوژه به شیوه ای متفاوت متمرکز شوید. لنزهای ماکروی مخصوص و همچنین لنزهای 200 و 1800 میلی متری نیز وجود دارد که برای عکاسی ماکرو توصیه می شود. این لنز ها ارزان نیستند، اما اگر در زمینه عکاسی ماکرو جدی هستید، بهتر است یکی از آنها را تهیه کنید. اگر نمی خواهید هزینه زیادی صرف خرید لنز کنید، سه گزینه دیگر نیز دارید: یک تیوپ اکستنشن، که بین بدنه دوربین و لنزها قرار می گیرد و فضای بیشتری بین سنسور دیجیتال و فیلم ایجاد می کند، به این ترتیب امکان بزرگنمایی را فراهم می کند. حلقه معکوس، که به شما کمک می کند لنز را به صورت معکوس قرار دهید. آخرین گزینه دیوپتر کلوز آپ است که امکان فوکوس نزدیک تر را فراهم می کند، اما کیفیت عکس زیاد خوب نخواهد شد.

Image result for 10 Macro Photography Act

اگر قصد دارید کار عکاسی ماکرو را آغاز کنید، مطمئن شوید ابزاره خوبی برای این کار را دارید. لنزها به تنهایی ار عهده این کار بر نخواهند آمد. هر چند، اگر با دوربین های با کیفیت مثل Canon 1DS Mark III ادغام شوند این کار را به خوبی انجام خواهند داد. Nikon و Canon معمولا برندهای خوبی برای این وسایل این نوع عکاسی هستند. نمی خواهیم خیلی وارد قضایای فنی شویم چون این مقاله تنها یک معرفی است. امیدوارم قبلا F stop را شنیده باشید، برای عکاسی ماکرو بهتر است این پارامتر برای مثال روی f/8 تنظیم شده باشد. از یک فلش یا شاتر این کمک می کند عمق میدان بهتری به دست آورید. افزایش F stop باعث کوچک شدن روزنه می شود سپس نور کافی به سنسور نخواهد رسید. اگر یک F stop بالا تر دارید، از یک شاتر طولانی مدت تر استفاده کنید. شما می توانید از منابع نور دیگر نیز استفاده کنید، اما مطمئن نیستم بتوانید همه جا آن را همراه خود ببرید.

Related image
اگر از یک سوژه ساکن عکس برداری می کنید توصیه می کنم از سه پایه استفاده کنید، چون نمی خواهید هنگام گرفتن عکس دوربین حرکت کند. ممکن است سوژه ها با چشم غیر مسلح به آسانی قابل دیدن نباشند، در حالی که در یک عکس ماکرو روی آنها تمرکز شده باشد بسیار واضح خواهند بود. بنابراین باید به دوربین خود اجازه دهید در بهترین حالت ها پاراکترهای خود عمل کند، بنابراین هنگام عکس گرفتن آن را حرکت ندهید.اگر چه من هرگز از چنین چیزی استفاده نکرده ام، بافت ها و اشکال کارایی خوبی دارند، اما شما باید از نگاه و چشم انداز خود به آنها نگاه کنید. شما می توانید استودیوی ماکروی کوچک خود را راه اندازی کنید و برای این کار فقط به یک جعبه نیاز دارید. آن را باز کنید و با یک رنگ فابریک زیبا رنگ آمیزی نمایید. چراغ مطالعه با لامپ قابل رویت برای نورپردازی استدیوی کوچک شما مناسب خواهد بود.

در اینجا می توانید 10 قانون مهم که باید هنگام گرفتن عکس ماکرو بدانید را مطالعه کنید:

دوربین لرزش نداشته باشد: همان طور که قبلا گفتیم، هنگام عکاسی نباید دوربین حرکت کند، یا حداقل لرزش را داشته باشد. این در هر نوع عکاسی مهم است، اما رد عکاسی ماکرو اهمیت بیشتری دارد، چون دوربین باید در یک زمان کوتاه روی جزییات عناصر متمرکز شود، در حالی که اگر بخواهیم از یک منظره عکس برداری کنیم این کار به مراتب ساده تر خواهد بود. پس زمینه: بهتر است هنگام عکس برداری از به کار بردن پس زمینه ای که با سوژه هم رنگ است اجتناب کنید، این در حالی است که نورهای روشن و آشفتگی نیز توجه بیننده را از سوژه دور می کند.

پردازش پست: اگر در شرایطی که هوا یا محیط بسیار روشن است عکاسی ماکرو انجام دهید، می توانید با اضافه کردن مقداری exposure مثبت آن را جبران کنید. همین طور اگر در یک محیط خیلی تاریک عکس برداری می کنید، اگرچه نتیجه در هر دوی این حالات خوب نخواهد بود؛ نور طبیعی بهترین حالت است، ابزارها نمی توانند جایگزین آن شوند.

فوکوس یا تمرکز: فوکوس در عکاسی ماکرو از اهمیت زیادی برخوردار است، چون تفاوت بین یک عکس نرمال و ماکرو در همین است. همه عکاسان فوکوس دستی را توصیه می کنند، حتی اگر فوکوس اتوماتیک روی بهترین دستگاه ها به خوبی کار کند. هنگامی متمرکز شدن روی سوژه، باید سعی کنید روی قسمت مرکزی یا وسط آن زوم کنید.
Related image
آب و هوا: ممکن است باران یک مشکل بزرگ نباشد، به هر حال، عکاسی ماکرو در باد نتیجه خوبی نخواهد داشت. این مشکل مثل لرزیدن یا تکان خوردن دوربین است، که در هر دو حالت دوربین و سوژه باید کاملا ساکن باشند. هنگامی که سوژه در حال حرکت کردن و تکان خوردن است دوربین نمی تواند روی جزییات زیادی از آن تمرکز کند، بنابراین عکاسی ماکرو برای ماشین ها، انسان در حال حرکت و غیره نیست.

شارپ بودن: در عمق میدان حداکثر باید از دریچه f/11 تا f/22 استفاده کنید برای رسیدن به نتیجه بهتر دوربین باید به موازات سوژه قرار داشته باشد و فراموش نکنید که عکس های ماکرو بیشتر اوقات در اولین تلاش ها برای گرفتن عکس خوب از کار در نخواهد آمد. عکس های بیشتری بگیرید تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید و بعد از گرفتن اولین عکس دست از کار نکشید. انتشار نور: اگر از خانه خارج شوید و در یک روز کاملا آفتابی عکس برداری کنید، یک منتشر کننده بسیار مفید خواهد بود. این ابزار کمک می کند جزییات سوژه واضح تر شوند. اما باید بگویم که، هیچ ابزاری نمی تواند جای نور طبیعی را بگیرد، بنابراین بهترین زمان برای عکس برداری خارج از خانه یک روز ابری است.

کلوز آپ: همانطور که قبلا گفتم، یک عکس 1:1 بهترین نتیجه را در برخواهد داشت. برای عکاسی ماکرو و یک یک فاصله کانونی بین 100 و 200 میلی متر، برای ایجاد یک کارایی خوب در فواصل، شما به لنزهای مخصوصی نیاز دارید.
Image result for 10 Macro Photography Act
فلش: آخرین قانون در مورد فلش است. وقتی در شرایطی که نور کم است عکس برداری می کنید (آفتابی و تاریک) بهتر است از آن استفاده کنید. من همیشه صرف نظر از آب و هوای محیط از آن استفاده می کنم. وقتی در یک محیط تاریک از فلش استفاده کنید، نور بیشتری به سنسور می دهد. وقتی در سرایط آفتابی از فلش استفاده کنید، سایه ها را از بین می برد. بنابراین به کار بردن فلش در هر شرایطی ایده خوبی است.
Image result for Photographer Macro Specialty Gastroenterology Girl




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
چهارشنبه 8 شهریور 1396
Image result for The professional photographic technique is secretly

به جای این که دوربین را مقابل صورت و چشمانتان بگیرید که کاملاً شما را لو می دهد که عکاسی می کنید، دوربین را در حدود کمر خود نگاه دارید و یا روی زانو قرار دهید یا جایی روی یک میز بگذارید، بعددکمه ی شاتر را بزنید، البته بدون این که به دوربین نگاه کنید. عکاسی بدون نگاه کردن در زمان عکاسی به روش فتوشیمی بسیار پر هزینه بود، زیرا تعداد زیادی از فیلم ها از بین می رفت. البته برای این دوربین ها هم روشی وجود دارد، بدین ترتیب که منشور پنج وجهی و صفحه Ground-glass screen را بردارید(در بعضی از دوربین ها امکان پذیر است) و در حالی که وانمود می کنید مشغول تمیز کردن دوربین هستید عکس بگیرید.

امروزه دوربین های دیجیتال، امکان عکاسی مخفی را امکان پذیر ساخته اند، به طوری که شما بلافاصله عکس گرفته شده را می بینید و اگر کادر و ترکیب بندی آن اشکال داشت دوباره عکاسی می کنید. در عکاسی مخفی بهتر است فوکوس و نوردهی دوربین را در حالت اتوماتیک قرار دهید.


Image result for The professional photographic technique is secretlyImage result for The professional photographic technique is secretly

در ابتدا موضوع و کادر را هر چقدر که امکان پذیر است، بررسی و سپس فاصله ی کانونی را نسبت به مکان موضوع تنظیم کنید. در این هنگام می توانید به اطرافتان نگاه کنید و  موضوعات دیگری را نیز بیابید در ضمن نگاه کردن به اطراف این خاصیت را دارد که کمتر به چشم می آیید.در این نوع عکاسی باید یاد بگیرید که پیش بینی کنید. همچنین کادر بندی شما زمانی درست از کار در می آید که بند دوربین را دور گردنتان بیندازید سپس درست دوربین را به شکل افقی و تراز روی سینه ی خود نگاهدارید و عکس بگیرید.


Related image

برای تمرین، اگر لنزی با فاصله ی کانونی ثابت دارید با آن، وگرنه با یک فاصله ی کانونی ثابت از لنز زوم تان به نحوی که بدانید زاویه ی دید این لنز به چه اندازه است و در نتیجه تصویر شما چگونه خواهد بود، عکاسی کنید.اگر دوربین شما مجهز به Live view (نمایش در لحظه ی تصویر روی صفحه ی نمایشگر LCD) است به راحتی می توانید با مشاهده ی کادر و زاویه ی دید کادربندی درست تری را انتخاب و بدون جلب توجه عکاسی کنید.اما توجه داشته باشید که نباید زیاد به صفحه نمایشگر دوربین نگاه کنید، چون همین کار باعث جلب توجه موضوع می شود و دیگر عکاسی از حالت مخفیانه خارج می شود.


Image result for Hidden gastroenterology specialist

  بسیاری از دوربین های دیجیتال SLR امروزی مجهز به حالت Live View هستند. به طوری که حتی اگر دوربین رابا زاویه بسیار بسته در سطح کمر خود نگاه دارید می توانید به راحتی با این امکان، ترکیب بندیدرست را انجام دهید.

Related image



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
چهارشنبه 1 شهریور 1396





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی