تبلیغات
دوربین کانن - مطالب مرداد 1396
دوربین کانن
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
Image result for Depth of field of infinite photography

شاید روش ترکیب کردن واضح ترین فوکوس نسبت به ترکیب کردن چند عکس که قبلاً توضیح داده شد، بیشتر دراماتیک به نظر بیاید. معمولاً عمق میدان موضوع مهمی در عکاسی ماکرو و عکاسی میکرو استف جایی که حتی بسته ترین دیافراگم هم معمولاً برای ایجاد وضوح در همه قسمت های تصویر کافی نیست. حتی در اندازه های بزرگ تر، به دفعات باید از عمق میدان چشم پوشی کنید برای مثال در عکاسی از منظره یا نمای شهر با یک لنز بلند و عمق میدان نسبتاً زیاد. در چنین وضعیتی، اگر یک مجموعه عکس های مختلف را ثبت کنید، داشتن عمق میدان کامل صرفاً با بستن دیافراگم امکان پذیر نیست زیرا عمق میدان لنزها به هر شکل محدود است.

Image result for Depth of field of infinite photography

این جا یک الگوریم بسیار خوب به کمک می آید، بدین ترتیب که بیشترین وضوح در قسمت های فوکوس شدۀ یک مجموعه عکس متوالی که لنز از دور به نزدیک و یا بالعکس فوکوس شده باشد، انتخاب می کند. البته این در توان هر نرم افزار ساده ای نیست زیرا با تغییر فوکوس اندازۀ عناصر تصویر نیز تغییر می کند (پمپاژ لنزها) هر چند سازندگان ادعا می کنند که لنزهای جدید فارغ ازاین مشکل هستند. در این جا نرم افزاری که پیشنهاد می شود Helicon Focus است، که برای همین ساخته شده و به همراه یک نرم افزار واسط بسیار ساده که می تواند اشکالات مربوط به مطابقت، اندازه گیری و ترکیب کردن را برطرف کند یک مجموعۀ ایده آل را ایجاد می کند.


Image result for Depth of field of infinite photography

مراحلعکاسی از قفل کردن دوربین روی سه پایه شروع شده، سپس تنظیم فوکوس به صورت دستی و غیر اتوماتیکف شروع فوکوس، بر روی یک نقطه- فرقی نمی کند نزدیک ترین یا دورترین نقطه باشد- و با عکاسی کی سری فریم با تغییرات جزئی در فوکوس آنها تمام می شود. در این مرحله هر چه مقدار تغییر فوکوس در هر فریم جزئی تر باشد، در هنگام ترکیب نهایی کار نرم افزار ساده تر و نتیجۀ بهتری به دست می آید. معنی روشن این امر تعداد بیشتر عکس است. این نرم افزار قادر به ترکیب هر تعداد فریم عکس است. فراموش نکنید که بهترین دیافراگم در هر زمان و مکان به اندازۀ 2 تا 3 دیافراگم بسته تر از بازترین دهانۀ آن است. زیرا در این حالت تفکیک تصویر به دلیل پدیدۀ پراش (diffraction) از بین نمی رود و رنگ ها بسیار بهتر ثبت می شوند.


Image result for Gastroenterology specialist in the field

زیبایی این تکنیک در این است که نیازی به ویرایش تصویر، بازسازی دوبارۀ تصویر و اصلاحدر فتوشاپ ندارد. زیرا یک تصویر ثبت شدۀ خالص است، که تنها ترکیب کردن تصاویر روی آن انجام شده. در این میان امکانات خلاقانه بسیاری وجود دارد، اما احتیاط لازم است. منظور تغییرات فوکوس زیاد از جلو به عقب است که ناشی از به کارگیری لنزهای با فاصلۀ کانونی بلند است که باعث می شود در حالت فوکوس نزدیک روی نقاط درخشان تصویر، مثلاً سفیدی ها آن چنان پخش شوند که روی عناصر فوکوس دیگر را بپوشانند که در این صورت مجبورید از استفاده این فریم چشم پوشی کنید یا اصولاً از چنین فواصل کانونی بلندی استفاده نکنید.

Image result for Depth of field of infinite photography



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
یکشنبه 29 مرداد 1396
Image result for Recover bright and shadow points in the background

احتمالاً بخش اصلاح عکس های با کنتراست زیاد و خارج از محدودۀ دامنۀ پویایی دوربین پر مصرف ترین بخش در میان همۀ قسمت های نرم افزار است. حقیقت این است که دیجیتال در این جا به کمک می آید و بی توجه به دامنۀ پویایی محدود دوربینتان، می توانید عکس هایی با دامنۀ پویایی فراتر از آن چه انتظار دارید بگیرید.دو انتهای طیف خاکستری (روشنایی- تیرگی)، دو عمل را بر شما تحمیل می کند که این به دلیل چگونگی رفتار سنسورها است.وقتی فتوسایتهای واقع بر سنسور به روش خطی تمایلبه شارژ بیش از حد ظرفیتشان دارند و هیچ گونه توجهی به اینکه عکاس بیچاره به عکاسی با فیلم عادت دارد، ندارند، نتیجه اش سوختگی نقاط روشن عکس می شود و این بدان معناست که نقاط درخشان عکس به راحتی و به سرعت می سوزند.


Image result for Recover bright and shadow points in the background

برای بازیابی جزئیات در این بخش های سوخته دو راه کار وجود دارد. اول این که با فرمت RAW عکاسی کنید که عمق بیت بیشتری داشته باشید و بتوانید در بخش اصلاح عکس،از ولوم Exposure برای کنترل مقدار روشنایی عکس استفاده کنید. یادتان نرود که چراغ اخطار سوختگی نقاطدرخشان را روشن (On) کنید زیرا به محض زیاده روی در تغییر میزان ولوم به شما اخطار می دهد.راه کار دوم استفاه از امکان بازیابی نقاط درخشان واقع در نرم افزارتان است که درهر برنامه به گونه ای است. اما همه به یک شکل عمل می کنند و آن ارزیای مقادیر موجود جزئیات درهر سه کانال رنگی (RGB) و بازیابی آن ها است.مثلاًاگر چه کانال های رنگ قرمز و سبز ممکن است لبریز شده باشند، احتمال وجود جزئیات در کانال رنگ آبی هست که آن را بازیابی می کند.


Related image

عمل دوم در مورد سایه هاست. انتهای دیگر طیف خاکستری سایه یا تیرگی است که بر خلاف بخش روشن به راحتی نمی سوزد، زیرا منحنی عکس العمل سنسور به تیرگی ها دارای شیب ملایمی است و این برخلاف منحنی روشنایی ها است. به هر حال نویز در این قسمت ها رشد می کند و باعث آسیب دیدن بیش از حد جئزیات در ایننقاط نسبت به بقیۀ قسمت های عکس می شود. برای حل این مشکل، مانند روشنایی ها، با فرمت RAW عکاسی کنید تا بتوانید در نرم افزار مربوطه به کمک ولوم Exposure این نقاط را روشن کنید. ولی یقیناً برای برطرف کردن نویز در این نقاط باید فکری کنید. علاوه بر این، نرم افزار اصلاح عکس روش های متنوعی برای روشن کردن تیرگی ها دارد و استفاده از روش – Local Tonemapping باعث تغییر کنتراست موضعی در عکس می شود.

Related image

همانند عکس، نقاط روشن روی پوست این مرد سودانی، به همراه آسمان، مشخص شده اند. این به هیچ وجه عکس را خراب نمی کند، زیرا می توان روی آن ویرایش انجام داد.دقت کنید که اگر بازیابی را به شکل حداکثری انجام دهید، به سادگی قسمت های زیادی از سوختگی ها احیا می شوند. اما چند نقطه هم روی گردن و شانه هست که فاقد جزئیات هستند و با افزایش ولوم بازیابی تا حداکثر نیز تغییر نمی کنند.

Image result for Recover bright spots and shadows





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
شنبه 28 مرداد 1396

Image result for Photogenic camera setup

آیا تا كنون بعد از قرار گرفتن جلوی دوربین عكاسی و عكس گرفتن كنجكاو بوده اید كه تركیب صورت و ظاهرتان چگونه در عكس ثبت شده است ؟آیا تا كنون این جمله را با خود بازگو كرده اید كه من خوش عكس نیستم و در عكس ها بد میافتم ؟با توجه به اینكه هر كاری آدابی دارد و زیبا افتادن در قاب ٢بعدی عكس صرفا به زیبا بودن طبیعی ارتباط ندارد بر این شدم تا انجا كه میتوانم به عنوان یك عكاس كه تجربه ای نه چندان كم  از ثبت لحظات افراد مختلف دارد و تا انجا كه قلم كمكم میكند اصول فتو ژنیك بودن و ترفندهای خوش عكس بودن را با شما به اشتراك بگذارم تا در هنگام عكاسی این نكات را به كار گیرید.فتو ژنیك بودن به توانایی جذاب دیده شدن در عكس گفته میشود.

Image result for Principles of photogenicity and good tricks

برای این امر از ترفندهای زیر استفاده كنید :

١-اعتماد به نفس داشته باشید.

٢-شما بازیگر،سلبرتی یا مدل نیستید اما میتوانید با كمی تمرین به خوبی آنها در جلوی دوربین ظاهر شوید ، میتوانید عكس های افراد سرشناس را بررسی كرده و اگر در خور شخصیت و سلیقه تان است حالات ، زوایا و فیگورهای آنها را انتخاب كنید .

٣-سعی كنید همیشه سه رخ و با كمی زاویه جلوی دوربین بایستید و از ایستادن مستقیم جلوی دوربین بپرهیزید چون اینكار باعث پهن دیده شدن شما میشود Image result for Photogenic Principles.

٤-محیط و اعضای خانواده در عكس ها به دنبال مدل  نیستند پس سعی كنید بیش از حد از آنها الگو برداری نكنید.

٥-بهترین راه برای اینكه خجالتتان بریزد و بتوانید اعتماد به نفس مناسبی داشته باشید این است كه جلوی آیینه تمرین كنید.جلوی ایینه لبخند بزنید ،چشمان خود را شاداب كنید بعد از مدت كمی تمرین متوجه میشوید كه كدام نوع لبخند و نگاه برای شما جذابتر است.

٦-با استفاده از ردیف  دندانهای بالا لبخند بزنید و هیچ گاه هر دو ردیف دندانهای بالا و پایین را در لبخند خود نمایان نكنید .

٧-در عكس های رسمی تر كه نیاز به لبخند زیاد ندارد دندانها و لبهای خود را روی هم محكم فشار ندهید لب های خود را كمی رها وریلكس كنید تا فك و چانه ی شما بد منظر نباشد .

Image result for Principles of photogenicity and good tricks

٨-اگر عكستان قدی است بدنتان رادر زاویه ٤٥ درجه (سه رخ) مقابل دوربین قرار دهید و صورتتان را به سمت دوربین برگردانید .سعی كنید یك پایتان جلوی پای دیگر قرار گیر. و وزن خود را روی پای پشتی بیندازید این حالت باعث لاغرتر دیده شدن شما میشود و به بدنتان فرم جذابی میدهد و از فلت شدن عكس میكاهد.

٩-وقتی عكس نشسته میگیرید سعی كنید قوز نكنید و خم نشوید تا آنجا كه امكان دارد صاف و ریلكس بنشینید .

١٠-سه ثانیه قبل از اینكه عكس بگیرید سرتان را پایین بیاندازید و بعد به آرامی سرتان را بالا بیاورید به اتفاقهای زیبا ،خاطرات شیرین و افرادی كه شما را شاد میكنند فكر كنید و سپس لبخند بزنید .

Image result for Principles of photogenicity and good tricks

11-با چشمانتان هم لبخند بزنید ،هیچ چیز بیشتر از خندیدن چشمانتان شادی و زیبایی شما را نشان نمیدهد.فكر كنید وارد مجلسی شدید و از دیدن دوستان و آشنایان خوشحال هستید این گونه چشمانتان بازتر و جذاب تر میشود .

١٢-دوربین و عكاس غریبه نیستند ،تصور اینكه فردی پشت دوربین نیست باعث میشود شما علاقه ی بیشتری به دوربین پیدا كنید و در مقابل آن ریلكس باشید ،به جسم دوربین نگاه نكنید تنها به مركز لنز نگاه كنید و تصور كنید كه به چشم دوستی قدیمی و مورد علاقه تان نگاه میكنید و لبخند میزنید .

اینها اندكی از نكاتی است كه شما به عنوان مدل باید در مقابل دوربین اجرا كنید ،در شماره های بعدی نكات جالب تری از طرز لباس پوشیدن و آراستگی را با شما در میان میگزارم.


Image result for Gastroenterologist girl



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
چهارشنبه 25 مرداد 1396
Related image

بصورت تئوری سوژه های بسیاری وجود دارند که شما نمی توانید از آن ها سایه روشن مناسبی ایجاد کنید، تا زمانی که شما به مفهوم اشکال ساده می چسبید. ساختمان ها، کوه ها، مردم، حیوانات و هر جسم دیگر با یک فرم آشنا را می توان در تصویر خود استفاده کنید.

Image result for Set the Shadow Shutter to lightنکته کلیدی برای گرفتن عکس های سایه روشن خوب این است که مطمئن شوید شی یا اشیاء شما که می خواهید از آن ها عکاسی کنید پویا و قابل تشخیص در چارچوب باشند. اگر اشکال قرار گرفته در سایه تیره، مبهم و یا با هم تداخل دارند، ترکیب احتمالا کارا نخواهد بود. ایده مناسب این است که برای پیدا کردن یک چیدمان است که در آن شما می توانید فقط با شکل و شمایل آنها بگویید که چه اشیائی در داخل تصویر وجود دارند.
Image result for Set the Shadow Shutter to light
چگونه یک سایه روشن موثر را ثبت کنیم؟

شما به نور پس زمینه قوی ای برای نشان دادن سوژه اصلی خود نیاز دارید. برای رنگ های قدرتمند و پر جنب و جوش، به طور کلی بهترین عکس ها را در طلوع یا غروب آفتاب می توان به دست آورد. با این حال، شما می توانید یک سایه روشن را در برابر هر گونه پس زمینه روشنی ایجاد کنید، بنابراین شما حتی می توانید آنها را با استفاده از ایجاد روشنایی فلاش نیز ایجاد کنید. علائم نئون و یا پنجره مغازه ها، می توانند یک منبع خوبی از نور پس زمینه در یک محیط شهری فراهم کنند.

Image result for Instructions for bright shadow photography
آیا استفاده از نور پس زمینه استفاده از نوردهی را دشوار نمی کند؟

اگر شما در تلاش بودید جزئیات را در سوژه اصلی خود کاملا نشان دهید مطمئنا می توانست دردسر ساز باشد اما به دلیل اینکه در یک سایه روشن همه چیز مربوط به سوژه اصلی در سایه قرار می گیرد، آن را آسان می سازد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که در معرض پس زمینه قرار بگیرید.

 

کار در حالت نمایش زنده (Live View) بسیار موثر است، بنابراین شما می توانید ببینید که چگونه به خوبی سوژه اصلی را تیره می کنید، و اگر شما نیاز به افزایش اثربخشی دارید از مقداری جبران نوردهی منفی استفاده کنید. به طور معمول در حدود منفی یک خواهد شد.صبر کنید. کار در حالت نمایش زنده به شما کمک خواهد کرد که ببینید چقدر سوژه شما در برابر پس زمینه روشن و واضح است و بررسی کنید که لبه های عکس خوب و دقیق هستند یا خیر. اگر عکس ها به اندازه کافی متمایز نیستند دوباره عکس برداری را تکرار کنید.

Image result for Instructions for bright shadow photography

بهترین روش برای گرفتن لبه سایه روشن با وضوح بالا چیست؟

اگر شما فوکوس خودکار را فعال کنید سیستم AF دوربین سعی می کند منطقه مناسب بهترین contrast را انتخاب کند؛ در تئوری لبه بین سایه روشن و پس زمینه قرار می گیرد، و شما وضوحی که می خواهید را بدست می آورید. با این حال، گاهی اوقات AF می تواند کمی در شرایط کم نور به خصوص در حالت نمایش زنده مشکل ساز باشد، در این حالت، از فوکوس دستی استفاده کنید

Image result for The girl is a gastroenterologist
بطور کلی سایه‌روشن و عکاسی سیاه و سفید با هم همخوانی بسیاری دارند. یکی از ویژگی‌های عکس سیاه و سفید این است که گستره تنالیته‌های بسیاری را در بر دارد. هرچه سفید خالص، سیاه خالص را برجسته‌تر نشان دهد، کیاروسکورو غنی‌تر است

Related image



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
سه شنبه 24 مرداد 1396
Image result for First Curtain Flash

مد Fill In Flash
در این مد هر چند ممکن است شرایط نوری محیط به فلاش نیازی نداشته باشد دوربین مجبور به فلاش زدن می شود. به این مد ، مد فلاش اجباری Forced Flash نیز گفته می شود. استفاده از این مد راهی برا ی اضافه نمودن نور به ناحیه جلویی تصویر (سوژه)، بدون در نظر گرفتن میزان نور در زمینه است.

فلاش اجباری (Fill-Flash) همان كاری را می كند كه از اسم آن بر می آید, سایه های موضوع را با نور فلاش دوربین پر می كند. بدون نور فلاش سایه ها بصورت حفره های سیاه و خالی و با كنتراست بالا ثبت می شوند. در گذشته فلاش اجباری, بواسطه مشكلات فنی, تنها یك تكنیك حرفه ای بشمار می آمد, ولی امروزه دستگاه های پیشرفته عكاسی استفاده از آنرا برای همگان آسان و ممكن ساخته است. نورسنج دوربین شما, تنظمیات مناسب را برای دو منبع نوری فلاش و نور محیط محاسبه كرده و تعادلی میان آنها بر قرار می كند.
فلاش اجباری برای موضوعاتی در فاصله میانی, مناسب است (شما می توانید یك درخت و یا صخره را با فلاش روشن كنید و لی برای یك كوه, نه). فلاش های پیشرفته تر امكانات بیشتری برای فلاش اجباری در اختیار شما قرار می دهند. برای رسیدن به یك تصویر منحصر بفرد در هنگام غروب, از فلاش اجباری برای پر كردن سایه های موضوعات نزدیك پیش زمینه استفاده كنید تا به یك تعادل در درخشش عناصر تصویر برسید.
شما می توانید استفاده از این تكنیك را با هر دوربینی كه حتی فلاش سر خود دارد, شروع كنید. اگر شما از دوربین های دیجیتال آماتور استفاده می كنید, می توانید از طریق منو, فلاش را فعال كنید. این تنظمیات باعث می شود كه در هنگام فشار دادن دكمه‌ شاتر فلاش نیز زده شود, حتی اگر نور كافی برای گرفتن عكس بدون فلاش نیز وجود داشته باشد.


Image result for Slow Sync Flash

برخی از دوربین های 35 میلی متری و دیجیتال از نوع تك لنزی نیز دارای فلاش های سر خود هستند. با بالا پریدن فلاش دوربین برای استفاده از فلاش آماده است و بطور خودكار تنظیمات نور سنجی را انجام می دهد.
در زمانی كه نور محیط كم می شود, ممكن است دوربین شما در بعضی از مود های عكاسی, سرعت شاتر را برای عكاسی بدون سه پایه تنظیم كند, كه این باعث تاریك شدن پس زمینه می شود. برطرف كردن این مشكل بستگی به نوع دوربین دارد و عموماً شما می توانید در مود تقدم سرعت شاتر, از سرعت پائینتری برای روشنتر شدن پس زمینه عكس خود استفاده كنید. اگر بازهم مشكل با اینكار برطرف نشد, اگر دوربین شما این قابلیت را دارد از مود پورتره در شب و یا فلاش تاخیری (slow-sync) استفاده كنید. این مود ها معمولاً تعادل خوبی میان نور محیط و فلاش ایجاد می كنند.

Related image

استفاده از فلاش اجباری در عین حال بسیار حساس است. در تصویر سمت راست, استفاده از فلاش اجباری علاوه بر آنكه باعث روشنتر شدن درخت در پیش زمینه شده است, ولی آنقدری نیست كه باعث جلب توجه بیش از حد شود.
بزرگترین عیب فلاش های سر خود, محدودیت قدرت آنها است كه می تواند در عكاسی در محیط خارج از آتلیه واقعاً مشكل ساز شوند. امروزه فلاش های معمولی براحتی بر روی دوربین ها نصب شده و مانند فلاش های سر خود براحتی تنظیمات لازم را با دوربین انجام می دهند, ضمن اینكه با قدرت بیشتر خود, امكان بیشتری برای برقراری تعادل لازم با نور محیط را فراهم می سازند. حتی با استفاده از برخی كابلهای اتصال دهنده خاص, شما می توانید از این فلاش در جای دیگری و بدون اتصال به دوربین, برای رسیدن به جلوه مورد نظرتان استفاده كنید. فقط اینكار را با آگاهی كامل از محور دوربین و موضوع انجام دهید, زیرا كه انعكاس نور می تواند بافت و جلوه های قابل توجهی ایجاد نماید.


Image result for Fill In Flash

شما باید بدانید كه به چه قدرتی از فلاش اجباری احتیاج دارید. اگر نور محیط از پشت به موضوع می تابد, از حداكثر توان فلاش استفاده كنید.
اگر نور محیط مستقیماً بر روی موضوع می تابد, استفاده زیاد از فلاش اجباری باعث پر شدن تمام سایه ها و در نتیجه از دست دادن جلوه سه بعدی موضوع می شود. می توانید قدرت فلاش را یك پله كاهش دهید. در این حالت, فلاش اجباری حفره های كوچك سایه را كمی پر كرده, در حالیكه هنوز ماهیت نوری و فرم سه بعدی آن حفظ شده است. حتی می توانید برای رسیدن به جلوه های خاص از 1.5 و یا 2 پله كاهش نور استفاده نمائید.
بیشتر اوقات تنظمیات خودكار دوربین شما, تعادل مناسبی میان عناصر نوری تصویر ایجاد می كند. تجربیات به شما كمك می كند تا دریابید كه همه چیز چگونه كار می كنند. اگر از دوربین دیجیتال استفاده می كنید, دیدن تصویر در نمایشگر دوربین برای بررسی تصویر می تواند بسیار مفید باشد.
برد موثر فلاش خود را همیشه در ذهن داشته باشید. برد موثر فلاش بستگی مستقیم به نوع و مدل آن دارد.


Related image

ولی عموماً در نور روز, برای فلاش های سرخود بین 1.5 تا 3 متر است. ولی برای سایر فلاش بسته به قدرت آنها این مقدار می تواند تا 5 متر هم برسد. در تمام فلاش ها, برد موثر با كاهش نور محیط افزایش می یابد و شما می توانید از فلاش اجباری با برد بیشتری در زمان غروب آفتاب استفاده كنید.
اگر از تله فوتو استفاده می كنید, بخشی از پرتوهائی كه جهت روشن كردن موضوع با زاویه باز از فلاش خارج می شوند, به هدر می روند. برخی از فلاشهای حرفه دارای گزینه ای برای متمركز كردن پرتوهای نور در هنگام استفاده از تله فوتو و در نتیجه افزایش برد موثر هستند.

مد فلاش تاخیری Slow Synch Flash
این مد فلاش اجازه گرفتن پیش زمینه روشن و پس زمینه تاریک را به عکاس می دهد. این گزینه ویژه فلاش معمولا برای عکاسی از سوژه ای که در مقابل منظره شب قرار دارند استفاده می شود. در این مد، دوربین از سرعت شاتر آهسته استفاده می کند و فلاش در یک لحظه در حین عکاسی روشن می شود. سرعت شاتر آهسته اجازه ثبت روشن پس زمینه را می دهد ، در حالی که با زدن فلاش، نور به پیش زمینه تابانده شده و سوژه نیز به وضوح در تصویر ثبت می شود.


Image result for Slow Sync Flash
فلاش زود هنگام (First Curtain Flash)
این مد فلاش با زمان فلاش زدن دوربین در حین گرفتن عکس ایجاد می شود. از آنجا که زمان تابیدن نور فلاش بسیار کمتر از زمان عکاسی است – زمانی که شاتر باز است – زمان دقیقی که در حین عکاسی فلاش زده می شود بر روی تصویر تاثیر می گذارد.
این مد به این معنی است که فلاش در اولین لحظه باز شدن شاتر روشن می شود. تصویر به دست آمده سوژه را به روشنی نشان می دهد، اما از آنجا که شاتر بیشتر از زمان فلاش زدن باز می ماند، مسیر نقاط نورانی روی سوزه به صورت ردی در تصویر که از سوژه خارج می شود باقی می ماند.


Image result for Second Curtain Flash


فلاش دیر هنگام (Second Curtain Flash)
در این مد فلاش چند میلی ثانیه قبل از بسته شدن شاتر روشن می شود. نتیجه به دست آمده اثری عکس فلاش زود هنگام دارد. سوژه یا مردم در پایان حرکت نشان داده شده دیده خواهند شد و باعث می شود که رد حرکت در پشت آنان دیده شود.


Image result for Fill In Flash


فلاش دیر هنگام، توجه نمایید که رد نورهای ماشین در پشت آن دیده می شود که اثری طبیعی تر ایجاد می کند.

مدهای فلاش دیگری نیز در دوربین های دیجیتال وجود دارد مانند کاهش قرمزی چشم و فلاش اتوماتیک که به علت واضح بودن کار آن توضیحی در مورد آن نمی دهیم.

دو نکته دیگر :

۱- فلاش نرم

بعضی اوقات لازم است نوری که به صورت سوژه می تابد نرم باشد. برای دستیابی به چنین وضعیتی از یک سری که روی فلاش قرار می گیرد استفاده می گردد. قیمت این سری کمتر از ۲۰ دلار است.

 
Image result for Second Curtain Flash

۲- بدانید که چه وقت از فلاش استفاده کنید.

هنگام عکاسی فوری، فلاش متصل به دوربین کاربرد زیادی دارد. همچنین زمانی که نور کافی در محیط نیست و با هیچ منبع نوری دیگری نمی توانید شرایط را مهیا کنید، فلاش متصل به دوربین به کار می آید.

البته شما حتی المقدور باید در جستجوی روش هایی برای عکاسی بدون فلاش باشید. فلاش، نوری را روی موضوع می تاباند که غیرطبیعی بوده و به صورت مستقیم از دوربین می آید. تاثیر نور فلاش، ایجاد سایه های تیره در پشت موضوع و حذف جزئیات در موضوع خواهد بود. گاهی استفاده از یک فلاش سیار به صورت ماهرانه از زاویه های خاص، سایه های لطیف را به وجود می آورد.

اگر دوربین شما خنثی کننده نور فلاش داشته باشد( امکانی که شدت نور فلاش را تعدیل می کند تا نورپردازی به نور طبیعی نزدیک تر شود)، می توانید از فلاش نور پر کننده استفاده کرد. همچنین از یک فلاش متصل به دوربین برای انعکاس نور چشم و یا ساکن کردن جسم متحرک هم می توانید استفاده کنید.

Image result for Young Gastroenterologist






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
دوشنبه 23 مرداد 1396


( کل صفحات : 4 )    1   2   3   4   


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی